O mentoringu


Co je to mentoring

Mentoring je strukturovaný proces osobního vedení a profesionální podpory, kdy mentor předává své zkušenosti a znalosti mentorovanému. Mentor tak působí jako průvodce v určité oblasti či tématu a pomáhá klientovi rychleji, ve srovnání se situací, kdy se mentorovaný snaží nalézt řešení sám, a se sníženým rizikem chyby nalézt správný postup či řešení.

Pro koho je mentoring určen

  • Střední a top management firem
  • Expertní pozice

Ve kterých oblastech poskytuji osobní nebo skupinový mentoring:

  • Liniové a projektové řízení
    • Řízení společnosti ve vazbě na projekty
      • Společné a odlišné prvky liniového a projektového řízení
      • Základní právní aspekty profesionálního manažerského přístupu (péče řádného hospodáře)
      • Mitigace rizik různých forem dodávek IT projektů
      • Řešení konfliktů mezi liniovým a projektovým managementem
      • Na co vše je potřeba myslet v přípravné fázi projektu
    • Budování a udržení efektivity týmu
      • Dynamika týmu
      • Techniky týmové spolupráce
      • Způsoby formalizace týmové spolupráce
      • Jak poznáme, že se dostatečně staráme o svůj tým
      • Zadávání, průběžná kontrola a přebírání úkolů; vnitrotýmové informační toky
      • Budování týmového (sebe)vědomí; týmová identita
    • Projektové řízení v organizaci
      • Struktury řízení organizace a projektů
      • Správný přístup liniového managementu k projektovému a naopak
  • Manažerský mentoring (pro liniové i projektové řízení)
    • Co pomáhá být lepším manažerem
      • Vlastnosti manažerů a leaderů potřebné pro efektivní budování a vedení týmů
      • Návyky, které podstatně zvyšují pravděpodobnost, že manažer ve své roli neselže
      • Co mi (a okolí) přináší pozitivní náhled na život
      • Které vlastnosti a dovednosti je vhodné rozvíjet (u sebe i u ostatních)
      • Motivace a demotivace (manažer sebe sama)
      • Time-management
    • Důvody selhání manažerů
      • Časté chyby manažerů, vlastnosti a návyky vedoucí k selhávání
      • Dopady manažerských chyb a selhání na firmy a týmy
      • Jak se chyb vystříhat a co „nikdy“ nedělat …
    • Odborný rozvoj a osobní růst manažerů
      • Chyby v osobním rozvoji manažerů
      • Způsoby urychlování osobního růstu a dovedností
      • Jak poznáme, že se dostatečně staráme o svůj tým
    • Dobré nápady nestačí, je potřeba je (efektivně) implementovat
      • Praktické tipy pro rozhodovací a řídící procesy
      • Motivace a demotivace členů týmu
      • Nové přístupy v řízení týmů a společností
      • Zpětná vazba (jak a kdy ano, jak a kdy ne)
      • Řešení konfliktů při liniovém řízení
      • Co a jak (ne)delegovat
      • Nástroje efektivní kontroly
      • Jak pracovat s eskalací
      • Prioritizační techniky
      • Formy koordinace aktivit
      • Práce s riziky a předcházení konfliktů
      • Definování a realizace strategií
      • Prezentace výstupů
    • Není týmu bez porady, ale může být porady bez čekání a zdržení
      • Typy porad
      • Jak se vyhnout neefektivním poradám
      • Význam neformální a formální týmové komunikace – kdy a proč a jakou formu volit
      • Normy a pravidla chování, spolupráce, komunikace … – základ efektivního týmu
    • Nerozhodnout bývá horší než chybné rozhodnutí
      • Nástroje podpory rozhodování
      • Argumentace rozhodnutí
      • Vhodné formy formalizace a dokumentace rozhodování
      • Řízení příležitostí a rizik
      • Právní aspekty související s rozhodováním